lördag 29 september 2007

Matte, jag är upprörd!


Nu har vi bott hos Lotta nästan en hel månad! Vad sysslar du med egentligen? Får vi bara komma hem så hjälper vi dig att renovera! Vi är säkert suveräna på att måla, se till så du mäter rätt när du lägger golv och välta ut spiken när du sätter upp lister. Vi kommer inte att vara ivägen ALLS!

Lotta är i och för sig väldigt snäll, men strängare än du. Vi får inte vara uppe på diskbänken t ex, men det struntar farsan i. Han kollar så att Lotta ser honom, hoppar upp och väntar på att hon ska komma tillräckligt nära och så skuttar han ner igen. När Lotta har gått och satt sig ner igen så hoppar han upp, igen... så kan de hålla på länge. Han är en retsticka!

Nu har Lotta skrivit en lista på grejer som du ska köpa till henne. 2 blomkrukor, 1 krukväxt, 1 hushållspappersrulle (Hihi, den var kul att mörda), snygg teburk med innehåll och lite annat smått och gott. Vi har försökt tala om för henne att det är världsliga saker och att man inte behöver så mycket, vi katter är goda föredömen, men hon lyssnar inte!

Sen ringde hon dig hörde jag och ville ha ett köksbord och ett par stolar för att hon varit så snäll och tagit hand om oss så länge. Två saker bara matte: vi har INTE gjort sönder något köksbord och stolar, hon har faktiskt inga köksmöbler än! Och så är det inte hon som har tagit hand om oss, det är vi som har tagit hand om henne! Så det så!

Jag skickar med ett idolfoto på mig taget av Iris matte Julia. Du säger att du älskar den bilden för jag sitter lugnt och stilla i farbror Alexeys händer och det ser ut som att vi ler mot varandra för jag vänder min bästa sida till, den med en mörk fläck i mungipan som gör att jag ser glad ut. Men jag tycker resultatet är bra, speciellt efter att du Photoshoppat bort dig själv för du är sannerligen ingen CHAMPINJON och får du se en bild på mig kanske du jobbar på fortare för att du längtar efter mig! Spika dig inte i tummen bara!

Din Pixie

(Farsan och Lilla Äcklet hälsar)

2 kommentarer:

Anonym sa...

En hel månad, ojojoj! Men det verkar ju som att ni har det ganska bra där ni är med så mycket roligt att göra! Själv satsade vi på att provsmaka på mattes brorsas hörlurar när han kattvaktade oss. Vadå "rullat ihop och stoppat undan på en hylla" - vi var faktiskt tvungna att tala om för honom att det fanns en potentiell säkerhetsrisk där, för hans skull. Konstigt nog verkade varken han eller matte uppskatta det hela?? Ibland är dom konstig. Ha det så bra! /Bona

ps - Iris hälsar att domarfjäsk är fånigt. Men matte säger tvärtom och tycker du ska telepatera till Iris hur man gör.

Pixie-Belle sa...

Mjau aaah, nu är ju inte telepati min starka sida... men vi är hemma igen!!! Titta på nya betraktelsen!!! Kram Pixie