söndag 15 juli 2007

Pixie - det är jag!





Hej! Min matte säger alltid att jag är så fin och duktig, och det har hon alldeles rätt i! Hon vet bara inte hur fin och duktig jag är, som t o m skriver egen blogg! Man måste väl följa med i tiden och visa att man är en modern katt...

Jag är en Cornish Rex-tjej som fyllde ett helt år i fredags, den 13 juli. Inte ett dugg otursdag, för jag fick rökt skinka av min matte. Jag är väldans förtjust i rökt skinka, om någon inte förstod det. Ett år - det låter väl vuxet och moget! Jag bor tillsammans med min matte, min pappa och en liten dum, barnslig cornish-tjej som bara är ett halvt år. Rena barnrumpan, och jag har fullt upp med att försöka uppfostra det lilla kräket. Hon ska hålla sig på sin plats, annars svär jag åt henne och ger henne en rak höger. Det är det enda som hjälper!

Mitt riktiga namn, det som står i stamtavlan vill säga, för Pixie är väl inte oriktigt? är Curls 'n Claws Miss Elizabeth Swann. Det vägrar jag lystra till, för det kan man väl inte heta! Min gamla-matte, som jag föddes hos, kallade mig för allt möjligt. När pappa och jag flyttade till nya matte i november förra året, tyckte hon att vi var mer högt än lågt, men vi cornishar är ju såna! Nya matte såg en Harry Potterfilm där en lärare trollade fram ett gäng cornish pixies, små elaka typer med vingar och som fladdrade runt öronen på folk, och så säger läraren nåt i stil med "Those annoying Cornish pixies". Matte säger att hon fick en uppenbarelse då. Vad menar hon med det? Efter det fick jag i alla fall heta Pixie, och det gillar jag.

Gamla-matte har varit och hälsat på i helgen för att fira min ettårsdag (tack för de roliga leksaksmössen, men den konstiga blå grejen kunde du ha behållit). Mattarna, nya och gamla, hjälptes åt att fotografera oss katter, så jag skickar med bilder på farsan och Det Lilla Äcklet.

Lilla Äcklet till vänster, farsan till höger och hon den vackra på bilden högst upp, det är jag! Men det förstod ni nog!

Nähä, nu måste jag tvätta mig en stund! Kram Pixie

7 kommentarer:

Katternas Matte sa...

Hej Pixie!
Du verkar vara en tuff brud med skinn på näsan, det gillar vi. Det ska bli kul att läsa om vad du och resten av familjen hittar på.
Må så gott! från alla katterna på S*Gosehjärtats

Pixie-Belle sa...

Hej, och tack! Visst är jag en tuff brud med skinn på näsan! Matte säger varje dag att vi katter är hennes gosehjärtan, så varför får bara ni heta det? Fast matte är nog avundsjuk för att namnet är upptaget! Men det är kul att få lite kattpolare i cyberrymden, så det var jättekul att ni skrev. Må så gott ni också, har varit inne och smygtittat på er och ni ser väldans trevliga ut! Men Piff och Puff ser ju liiite äckliga ut (matte protesterar högljutt i bakgrunden så nu får jag skynda mig). Kram Pixie

Julia sa...

det lilla äcklet är faktiskt himla gulligt, men klart att du är snyggast - med blå ögon och allt! matte säger att hon inte blir klok på vår ögonfärg. himla snygg blogg du har oxå, själva orkar vi inte hålla på - matte sköter det ju så bra åt oss, men det verkar klart bra att få tala om lite vad man tycker om saker och ting! vi ser fram emot mer av den varan. och ska se till att länka till dig oxå, så att fler får upp ögonen för oss snygga, smarta och snabbtänkta cornishar. (ps matte hälsar nåt om att namnhistorien var rolig!)

tass-high-five - Bona och Iris

Pixie-Belle sa...

Oj vad kul! Ännu fler kompisar! Ser fram mot att få fräsa åt er på kommande utställningar! Ni får lära er att blogga själva - inte alls svårt när man är så smart som jag! Och förresten har Det Lilla Äcklet också blå ögon! Tass-high-five på er också! Kram Pixie

S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...

Hördu du ditt otacksamma kattskrälle, vad är det för fel på ditt söndagsnamn? Humpff! Sen vill jag bara säga att jag tycker att du ska vara snäll mot det förtjusande lilla lammet Fiona! Jag fick ju faktiskt äran att träffa henne i helgen och hon har många goda och fina kvaliteter som du skulle kunna lära dig av! Skicka massvis med nosgos till pappa Khian och lilla lammet... du kan väl få en klapp på huvudet... *Gamlamatte läxar upp*

Pixie-Belle sa...

Hej gamlamatte! Mitt söndagsnamn ja... vad skulle du säga om att bli döpt till Piffiga Flickors Fröken Annelie från Vilda Västergötlandsbergens Skövdemetropol? Va? Fast jag tycker om dig ändå, gamlamatte. Nosgos till farsan är ok, det fixar jag, men till "lilla lammet"? Här finns inga små lamm, bara Små Äckel, och där vankas det möjligen nos-sår, definitivt inget nos-gos, vad tar du mig för? Kram Pixie

S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...

Jag kan tala om för nådiga fröken att jag skulle bära det med stolthet! :p

Hälsa din matte att hon har bilder på din pappa i mailen.
Kram och nosgos

Gamlamatte