tisdag 13 maj 2008

Min farsa hjälten!

Det var en tidig morgon i Olsfors... dimman hade knappt lättat, men som vanligt ville Farsan ut till sin löplina utanför köksfönstret. Jag, hans dotter, satt uppe i gästrumsfönstret och betraktade dramat... Plötsligt dyker en siluett upp... en röd och vit katt vid namn Stig (ej att förväxla med hunken Stig) och ställer sig på tvären och tittade hotfullt på farsan. Farsan fräser varnande och talar om för fienden att han lagt sin sista kattlort om han kommer en centimeter närmare... Stig struntar i varningen och anfaller... En vild kamp tar sin början! Vem kommer att vinna? Spänningen är olidlig för åskådarna (Matte och mig). Stig anfaller... vad händer nu? Vilda stridstjut uppfyller nejden... Matte öppnar ytterdörren och går ut och Stig springer ifrån krigsskådeplatsen. Farsan tjuter hjältemodigt och hoppar efter honom, men kopplet tar emot! Matte och farsan tittar efter Stig, som försvinner i fjärran i det första soldiset. Kvar på marken ligger några tussar av rött och vitt hår som rör sig lite i vinden... friden är återställd. Min far sitter oberört i köket och tvättar sig efter väl förrättat värv. Han har räddat familjen...












Min hjälte!

Inte kan dramats upplösning ha berott på att Matte hade full koll hela tiden och att Stig försvann för att hon sprang ut och skrämde honom, nej nej nej! Min farsa är stor, stark och modig!

Beundrande dottern Pixie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Awww, lillkillen har blivit stor, stark och modig! Älskade Khian vad du är duktig! Det är rätt, håll inkräktarna kort! Stå på dig!
Kram och puss från Gamlamatte

Anonym sa...

Det är tur att du har en sådan modog, stor och stark farsa Pixie, vad hade hänt annars.=)
Här hemma är det jag som skyddar familjen fast Trixie tror det är hon, fåniga fruntimmer.
Vi karlar måste hålla inkräktare kort, så hälsa farsan att han har en till i sin fanclub.

Anonym sa...

oh, vilken karl! det är nästan så att man blir lite förälskad... nu när barnen är borta är det lite tomt, det skulle inte göra något om man fick en MAN att krama lite!

Pixie-Belle sa...

Hej!

Visst har jag en cool farsa? Han är verkligen stor, stark och modig, och jag är ledsen, Stig, men jag tror visst att det är Trixie som försvarar familjen, jag såg tydligt vilken härlig högerkrok hon hade när hon tillrättavisade dig! Men farsan hälsar dig välkommen i hans fanclub, och Iris, dig också! Och i förtroende så här, så kan jag berätta att han gärna ställer upp för en dam i nöd (blink blink, om du förstår vad jag menar)så jag tror nog du skulle bli nöjd om ni hade en dejt...

Kram Pixie

Anonym sa...

Pixie, vad håller du på med?
Här kom ett stort kuvert med posten. Det innehöll några krokiga stjälkar och hängiga blad, som luktar phyton!
Vad menar din matte och du? Kunde ni inte skickat något smaskigt i stället?
ps. Min matte gillar stjälkarna och pysslar om dem ALLDELES för mycket, tycker jag.