söndag 15 juni 2008

Matte utlämnar mig igen!

Hej!

Har alla lika stora problem med sina Mattar som jag? Att Mattarna alltid, utan undantag, kommer på oss i ovärdiga situationer? Titta bara, och Matte påpekar med skadeglädje i blick och stämma att eftersom jag ligger överst måste jag ha hamnat där sist... Rackarns också! Men observera åtminstone att jag till största delen ligger på farsan!

Lilla Äcklet har varit på utställning igen, och den dumma lilla bruden tycker fortfarande att det är sååå skojigt! Och bara komma och visa upp sig och få ett cert, lätt som en plätt! Hon hade legat i Mattes knä nästan hela dagen och tittat på många katter och människor. Matte, du ska inte vara ute och ränna med Lilla Äcklet, du ska vara hemma hos mig och klia mig på magen! Du får lära dig att du har en Uppgift!

Matte har berättat att balkonginnätningsplanerna har kommit så långt som till att nät är inköpt och farsan ser fram mot att få en bra spanplats. Han har ju ett stort ornitologiskt intresse och vill gärna utöva sin hobby. Förut idag satt han i köksfönstret och tittade lystet på en rödhake, men Matte säger till honom att det är opassande att klappra med tänderna, vifta våldsamt på svansen och jama upphetsat när man har en seriös hobby. Farsan muttrade att seriositeten är det sannerligen inget fel på, han skulle gärna ta en ännu närmare titt på rödhaken och kanske också se efter hur den ser ut inuti.

Matte har varit otrogen! Kan ni tänka er, hon lämnade oss med en måttligt road Husse och stack till ett ställe som heter Kreta och en kväll när hon och hennes åtta kvinnliga arbetskamrater (tänk er själva, nio tanter, var glada att ni inte var med, jag får skavsår i öronen vid blotta tanken) hade ätit middag kom det en äcklig vit katt och smilade in sig och somnade i hennes knä. Och detta kan hon med att berätta! Hon försökte förtvivlat släta över det med att hon längtade så vansinnigt efter oss att det kändes åtminstone liiite hemtamt med en sovande katt i knät. Som om vi skulle gå på det! Ren och skär otrohet, det är vad det är! Jag hade tänkt vara lite fjär mot henne för att hon skulle veta sin plats, men jag glömde tyvärr bort det när hon kom innanför dörren, för hon KLIADE MIG PÅ MAGEN!

Men nu hör jag att farsan och Lilla Äcklet verkar ha hittat en fluga så jag måste gå.

Kram Pixie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, trevligt att höra från dig igen Pix! Man började ju undra lite varför det var så tyst, men nu förstår jag ju att du har haft för mycket att handskas med hemma för att ha tid att skriva här. Men jag förstår inte riktigt att du orkar lägga sån energi på Lilla Sötis - hon är väl inget hot mot dig? Bättre då att lägga tiden på dig själv eller matte eller nån annan viktig? Som t.ex. en eventuellt kommande pojkvän? Hur går det? Jag är såå nyfiken. Och matte säger att hon är så bebissjuk att hon håller på att spricka och bara måste få gosa bebis snart, men jag kan ju säga så mycket som att här kommer inga pojkar bli glada på ett långt tag - det är såå härligt att vara barnfri!! (Men jag rekommenderar det såklart ändå. För din skull kanske inte minst för att det finns en chans att Lilla Sötis kan komma att hålla sig undan ett bra tag och du kommer ju garanterat att få hur mycket uppmärksamhet som helst!)

Nospuss!
/Iris

Pixie-Belle sa...

Hej Iris! Kul att du har repat dig efter mammaledigheten! Jag förstår nog inte din Lilla Äckletinställning - katten är helt enkelt äcklig, så är det! Sedan ingår det i mina planer att visst ska hon få passa småbarn, gärna så att jag själv bara behöver tänka på min skönhetssömn och att gympa lite lagom för att min fina kropp ska bevaras, du vet... sträääääck ut frambenen och gäspa, strääääck ut bakbenen ett och ett... och amma lite söta småbarn så att människorna kan böja sig över oss och säga "Oh så sött" och "Ah en sån duktig mamma". Sen kan jag lugnt överlåta business till Lilla Äcklet. Som inte är nåt söt alls. Upplysningsvis. Gamlamatte har hittat nåt tjusigt nånstans, säger hon apropå bebbar, men berättar nånting gör hon inte, nej nej nej, trots att vi här i Olsfors borde vara de första att informeras. Jag vill faktiskt ha viss förberedelsetid om jag ska träffa en snygging, ja ni vet, frisör, manikurist, gynekolog, HCM-scannare, blodsugare (några rör blod för test för nåt som jag inte vet).... dessa date-experter som rekommenderar att man ska spela oåtkomlig, ja ni vet... och jag har en fråga till er människor! Hur mycket papper måste ni visa upp till höger och vänster när NI parar er? På en direkt fråga vrider och vänder sig min Matte och muttrar nåt ohörbart...

Kram från en något frågande Pixie

Katternas Matte sa...

Ja det där med papper, det kan man verkligen fråga sig. Det verkar som om tvåbeningar få yngla av sig hur som helst. Just nu har ju den minsta tvåbeningen här sommarlov och då bara kryllar det av andra små tvåbeningar. Och inte fattar de att en dam ju måste få sin skönhetssömn, nej då de stojar och springer ut och in genom dörrarna så man inte får ro i kroppen utan måste gå och kolla vad som händer. Man kan ju faktiskt missa något intressant, som en stilig fyrbening med resurser.

Jag gör mitt bästa här för att ropa efter kattkarlar. Klämmer i med mitt allra bästaste sälrop. Shaggy och Gustaf ser ganska uttråkade ut och de tom går och gömmer sig för mig. Kan du tänka dig det?! Så förnedrande! Här gör man sitt bästa för att verka intressant så springer de och gömmer sig!!! Nääääääe jag tror att vi måste sätta ner tassen ordentligt och mjaua ifrån: Mjauen de skalla, kattkarlar åt alla! I alla fall till dig och mig, eller hur Pixan?!

Jag hoppas att jag lyckas trötta ut Matte snart. Sist jag löpte tyckte jag nog att hon muttrade nått om att den där *** kan väl sluta yla snart. Jag tror att jag snart ska börja på en ny period så hon riktigt fattar vad jag vill.

Girlpower!!! / Din Tindra

Anonym sa...

Om papper: Min matter säger att det inte behövdes ett enda papper för att fixa dom där långa tvåbeningarna. Dom har datorer till sånt.
Men mina bebisar; milda makter, matte har suttit bakom pappershögar i flera månader nu. Först för att få dom gjorda (bebisarna), sen för att få bort dom härifrån. Inte blir det bättre av att hon blandar ihop allting så fort hon har två papper på bordet samtidigt.
Papper eller inte, nu är jag en pensionerad dam. Det blev bara en enda liten stämpel i stamtavlan. Härligt, jag kan lata mig hur mycket jag vill hädanefter!
Massor av mjau från
Princess of Norway

Anonym sa...

Nu måste jag skriva igen
Pixie Bella.
Matte berättar att det står om dig i TIDNINGEN. Matte säger till och med att det var trevligt att läsa.
Mallgroda!

Princess(!!) of Norway