tisdag 2 oktober 2007

Äntligen hemma!

Igår kväll fick vi äntligen komma hem!!! Matte och husse kom och hämtade oss, och i o f s stannade de i en evighet utanför en affär, men de förklarade att det var för att vi skulle få mat och sand, så ok då... och Lotta som svor på att de sålt oss för en tia för tre... var inte det liiite elakt?

Det var väldans omändrat när vi väl kom hem, men vet ni vad? De hade lagt in värmegolv i badrummet! Yippiee!!! Jättegott och något alla katter borde kräva!

Matte njöt av att ha oss alla i sängen, och det ställer vi så gärna upp på, även om hon klagar, fast inte på fullt allvar, att hon är stel som en pinne när hon vaknar... och äntligen får hon hjälp med att lösa sina sudokus, för allvarligt talat, hur bra går det när hon inte har nån som styr pennan? Jag hjälper så gärna till med att knuffa på pennan med huvudet när jag tycker hon är fel ute, och det är hon ofta.

Snälla Iris, nu är det så att en katt måste utnyttja alla sina talanger! Att fjäska med domaren, vad kan det innebära i slutänden? Jo, en massa extra kel och godsaker! En smart katttjej måste ha framförhållning. Vad kan detta ge för favörer i framtiden? Stiligare älskare, t ex... vill du hålla till godo med närmaste karlslok för att han råkar vara lockig? Nehej, nåt mer speciellt måste det vara, eller hur?

Tänk efter före, är mitt råd, syster, och lyssna inte på min matte (som jag i o f s har försökt kela sönder sedan hon kom från jobbet, hon rodnade faktiskt till slut...) som säger att jag t o m idkar het, liderlig sex med min kastrerade far... hon jobbar på frivården och muttrar saker som incest osv... men en katt måste väl ha utlopp för sina naturliga lidelser???

Och vet ni, vi är ofta barnvakter åt grå jako-papegojan Oskar. Han pratar en hel massa, mest en massa goja (fniss - visst var den bra?). Oskar brukar kalla min matte för skata, men det har hon sig själv att skylla - det var hon som kallade honom för det. Matte hade nån sorts jour förra veckan och svarade då Frivården... som Oskar har lärt sig. Undrar hur hans husse förklarar det för sina vänner? Annars brukar Oskar prata om var han bor nånstans, vilket är jättebra, han behöver inga såna däringa kapslar i halsband, för han talar om vad han heter och var han bor...

Sen brukar han säga God morgon, har du sovit gott till matte, och då gråter hon en skvätt... människor är konstiga!!!

Men nu måste jag tvångshångla med matte ett tag! Vi ska myyyysa så mycket, mest med mig uppoch nerpå...

Kram Pixie












++

3 kommentarer:

S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...

S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...
Ja men det var då för väl att ni äntligen har fått komma hem! Alltså såna där tvångskommenderingar på annan plats är ju inte alls snällt tycker jag! Fast det kanske var lite värt det med tanke på att ni har golv-värme i badrummet nu? Oj oj oj vad mysigt! Lite avis är jag faktiskt!

Den där Oskar är en rolig prick! Jag fick ju äran att träffa honom när jag var och hälsade på er i somras och attans vad han var snacksalig den gojan! Han väckte ju mig på morgonen med telefonsignaler och alla möjliga mysko ord. Han har nog fått vara med om mycket konstiga saker tror jag! Jag försökte lära honom att säga "Oskar vill ha kyckling!" men det gick han inte på... humpff! Jag ger inte upp dock! Nästa gång jag träffar på honom ska jag tjata tills öronen faller av på honom!

Förresten så ser jag fram att få träffa dig snart lilla Pixiesnixie, ja även den där skatan du har till matte antar jag. :p Se nu till att inte smutsa ner din vackra päls så du slipper tvångsbadning innan utställningen nästa helg!

Kramar och Nosgos från Gamlamatte

Pixie-Belle sa...

Hej gamlamatte! Jag är sååå glad över att vara hemma så matte har nån att gosa med! Jag ligger på rygg i mattes knä och hon kliar mig på min frottémage, som hon kallar den och jag njuuuter!

Den där Oskar pratar mycket ja. Mest goja, hihihi! Men öronen måste ha trillat av redan för det har jag aldrig sett några. Men jag har inte gett upp hoppet om papegojstek! Någon gång, när han minst anar det, ska jag knipa honom!

Vi ses nästa fredag, gamlamatte, så får du äran att gosa med en alldeles färsk och vacker CHAMPINJON! Och jag ska hålla mig ren och snygg, så slipper jag bada!

Nosgos, Pixie