söndag 11 maj 2008

Skrattar bäst som skrattar sist!

Hej! Oj vad det har hänt mycket sedan sist! Och skrattar bäst som skrattar sist!

Lilla Äcklet var i alla fall på utställning häromsistens, i Stenkullen, och RÅKADE få ett cert. Domaren måste ha varit gravt vindögd den dagen, men shit happens. Hon kom hem och var sååååå högfärdig så det var inte sant. Hon kom t o m med spydiga kommentarer som att det var ju inget märkvärdigt, det var ju bara att åka dit, titta på trevliga katter (!) och gosa med domaren (!!!).

Titta här bara! En tant som heter Caroline Stenborg tog två kort på det dumma Lilla Äcklet, som tycker det är sååå trevligt. Jag talade om för henne att en Riktig Katt inte säljer sig så billigt, men hon undrade bara vad jag menade, och oh vad trevligt att hon ska på utställning snart igen så hon får tillfälle att prata med ännu fler trevliga kompisar. Brrr!

Själv var jag en sväng i Norge i helgen, eller ja, Matte, Gamlamatte och Stigs matte Maria var med också, och Marias katter Stig, snyggingen, numera kastrat, och så Trixie, Devon-tjej. Och vet ni vad, jag har blivit Internationell Champinjon! Jag förstår fortfarande inte det märkliga med champinjoner, men Matte blir glad i alla fall. Och dagen efter fick jag en ny rosett till min (stora) samling. Roligt att man uppskattar sann skönhet även i Norge! Och Stig som i alla fall har varit en riktig hunk blev BIS. Trixie, som hade det försonande draget att sätta Stig på plats flera gånger, blev också Internationell Champinjon, så vi var ett väldans stolt kattgäng som återvände till Sverige.

Norge var inte så märkvärdig egentligen, det bestod bara av en ishall och ett hotellrum, så varför Matte har tjatat om det begriper jag inte alls. Och långt dit var det också, så man blev både kissnödig och hungrig på vägen. Men på kvällen fick jag ha Matte för mig själv så som det ska vara, så att hon kunde klia mig på magen och det är det viktigaste som finns. Stig och Trixie fick bo i badrummet för säkerhets skull så de fick inget magkli.

Men nu måste jag gå och tvätta mig noga!

Kram Pixie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pixie,
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!
Det var väl en lyckad resa!

Vi är fulla av beundran och spinner i kör.

Mette-Marit, Ellen, Ulrika och Blanka.
Sture viftar inte, han förstår sig inte på sånt här.

Anonym sa...

Hallå, hallå till den lilla söta internationella champinjonen! Hördu du, du som var så duktig i helgen kan väl unna Lilla Lammet att få glänsa lite. Hon kommer ju ändå alltid att vara mycket yngre än dig ju! Räcker inte det? Ska du ha patent på att få komma ut på roligheter i er familj? Hmm... nja nu tycker jag du är lite missunnsam lilla gumman.
Grattis ännu en gång till din fina rosett i alla fall!
Kramisar till dig och matte och lammet och så pappa Khian förstås!
Gamlamatte

Anonym sa...

Grattis Pixie till din internationella champinjotitel, du var duktig i helgen. =)
Synd att du fräste så illa mot mig för jag tror vi skulle kunna blivit kompisar.
Du hade det gott du, vi fick ligga i skitlukten hela natten jag och Trixie, nästa gång är det din tur att slagga på toa.

Anonym sa...

Grattis Pix! Härligt att höra att vi tillhör samma liga!

Pixie-Belle sa...

Hej allihopa! Tack snälla för alla gratulationer! Men Gamlamatte, inte är väl jag missundsam, jag som bara säger som det är??? Ni prinsessor låter trevliga, och Matte har berättat att ni är det också! Och Stig, jag fräste för jag tyckte du har blivit lite feminin i din framtoning efter kastrationen, och nej, jag vill INTE diskutera nagellack med dig! Och jag vill INTE slagga på toa, då får Matte göra det också för jag kan inte sova om jag inte får ligga på eller bredvid henne. Och Iris, kul att vi är med i samma klubb! Det är skönt att ha något eget, som inte Lilla Äcklet har tillgång till!

Kram Pixie