onsdag 28 januari 2009

Nu är julen över...




...och julskinkan tyvärr slut. Den var väldigt smaskig! Vi katter fick lite smakprover varje dag, så vi var ganska nöjda. Men den viktigaste julklappen av alla uteblev: det blev inte fred på jorden, så som en verkligt FIN kattflicka som jag naturligtvis önskar sig.

Det var nog Lilla Äcklet och Tottis som önskade sig nåt annat, mer världsligt, så tomten lyssnade mer på dem än på mig!

Ytterligare en anledning för mig att ge dem varsin råso... äh, jag menar naturligtvis varsin lektion i empati och altruism. Fina katter kan fina ord!

Här är en bild på nån sorts flygande mat som Matte blir alldeles till sig när hon ser. Visst ser de goda och aptitliga ut! Matte säger ofta till Husse att man äter med ögonen också och jag håller med. Lite rött i maten så blir det så fint så och det riktigt vattnas i munnen!


Så var det den här bilden... den känns jag inte riktigt vid, men Matte sade att den måste med, annars får jag inte låna datorn...


Man kan inte vara på topp jämt, men just detta har jag ingen förklaring på. Tottis har säkert krupit närmare och närmare i smyg! Och titta på farsan, bekvämt inkrupen under en filt, det är just likt honom. Vet ni var han sover på nätterna? Det kan jag tala om! Bredvid Matte, under täcket, med huvudet på hennes arm!



Och sista bilden, på lilla mig då, Mattes Prinsessa, den gillar jag. Det var när jag var nyopererad och var tvungen att ha tratt på mig några dagar. Kolla in min blick, visst skulle den kunna döda!!!??? Jag kan rapportera att min undersida är prisis så jättesnygg som den var innan, och det är fortfarande lika gott att bli kliad PÅ MAGEN! Vilket Matte, och numera även Husse, utför på befallning. Man ska dressera sitt tjänstefolk ordentligt! Den enda begränsning jag känt av är att Matte inte kan utföra magkliandets ädla konst om man väcker henne på nätterna. Skumt! Alla reflexer kanske inte funkar då? Men det är kanske bara mer träning som behövs!

Men nu hör jag att Matte ska borsta tänderna och gå och lägga sig, så jag måste kila iväg och dricka vatten ur badrumskranen! Vi har våra rutiner vid läggdags.

Kram Pixie

2 kommentarer:

Lise Blomqvist sa...

Älskade Pixie,
du har det precis så gott som du förtjänar.
Även jag gläds åt vinterfåglarna. Matte
är snäll och hänger upp talgbollar precis
i ögonhöjd för mig, där ute i buskarna.
Jag ligger på elementet och glor!!
Ha, ha, ha.
Fåglar är inte min melodi. Jag
gillar möss. Och sitter var dag,
i ur och skur
vid mitt pass intill stenmuren.
Mössen har tydligen semester nu,
men jag ger mig inte.
Någon gång kommer det väl en vår,
och då dyker dom upp ... just här.
Matte är glad när jag levererar dem
på trappan, just där hon ska sätta
första steget när hon ska ut och
hämta tidningen.
Morr ...

Hälsningar
Mette Marit / the Beautie

Pixie-Belle sa...

Hej Mette Marit! Farsan är djuuupt avundsjuk över ditt fria liv! Han hade gärna levererat en räv på trappan, säger han. Inga möss där inte! Kram Pixie